Posted: 31 July 2024, 07:36 by Dragos
De la prima mea discutie cu Dragos pana am ajuns in Ungaria la Scoala de Drift au trecut cateva luni bune. S-ar putea sa va imaginati cat de nerabdator am fost sa vad cum ma voi descurca pe patru roti, dupa atatia ani de concurat doar cu motociclete.
In dimineata primei zile de scoala, am ajuns primii la zona de antrenament de langa Budapesta. Aeroportul din Tokol iti da un sentiment aparte, si am fost uimit sa vad cat de mare este suprafata unde se desfasoara cursurile (aproximativ 40,000 metri patrati). Cand am vazut si masinile aliniate in parcul tehnic deja eram tot numai un zambet.
Solutia dezvoltata de MyWay Drift School pentru acestea este una simpla dar eficienta. Au pornit de la un sasiu de BMW Seria 3 E46, au instalat un V8 de 4.0-litri (aproximativ 300 cai sub capota) si apoi o serie de modificari cruciale pentru acest sport: unghi de bracare marit, un diferential cu alunecare limitata, suspensii si frane de circuit, scaune scoica, rollcage, frana de mana hidraulica, elemente pentru racire eficienta si lista continua.
Inainte de a ajunge in Ungaria, Dragos mi-a povestit totul despre omul care urma sa fie instructorul meu principal: Adam Frank. Am urmarit o multime de clipuri cu el la volanul unui BMW cu motor de Toyota Supra (1000 cai putere). Si eram convins ca din postura de Vicecampion European la Drift urma sa imi explice tot ce aveam nevoie ca sa evoluez intr-un ritm fulgerator.
Evident, orice inceput e dificil. Si am avut nevoie de cateva ore sa ma obisnuiesc si cu masina de competitie, si cu traseul special desenat pentru prima zi de scoala. Nu a fost usor sa-mi resetez creierul: de data asta scopul era sa provoc derapajul, nu sa-l evit. Iar trasele erau complet diferite fata de ce stiam pe doua roti.
Mi s-a spus de la inceput ca voi folosi doar treapta a treia pe intreg parcursul circuitului. Dar tot trebuia sa gasesc balansul optim intre pedala de acceleratie si volan. In prima faza petreceam prea mult timp gandindu-ma ce si cum trebuie sa fac, iar asta a fost un mare impediment.
Pe langa Adam Frank l-am avut ca instructor si pe Nicolo Rosso (si el fost pilot de top in Campionatul European), si amandoi imi urmareau fiecare miscare pe traseu. Dupa fiecare lap primeam feedback asupra schimbarilor pe care trebuia sa le fac. Erau sfaturi simple, si nici nu realizam ce impact mare urmau sa aiba asupra mea.
La scurt timp dupa, totul s-a legat in mintea mea. Sau mai bine zis, s-a dezlegat. Am incetat sa ma mai gandesc la ce am de facut, si m-am lasat ghidat de instinct. E greu sa va descriu in cuvinte cat de fericit am fost dupa ce am reusit sa tin masina in drift pentru un viraj intreg. Noroc ca am filmat toata experienta, si o puteti urmari in videoclipul de mai jos.
Nici nu mi-am revenit bine dupa sesiunea mea si Dragos m-a invitat sa stau in dreapta lui in prima masina de drift de serie din lume: It Is What It Is (IIWII). Si in anii trecuti mi-a povestit despre experientele lui cu acest sport, dar tot nu am fost suficient de pregatit pentru cat de intens a fost totul. Deja incepusesem sa ma indragostesc de drift.
Nu stiu cat timp o sa mai dureze pana cand nu o sa mai fiu trist ca am fost nevoit sa renunt la a concura pe doua roti. Dar stiu ca prima zi la Scoala de Drift m-a facut sa fiu optimist pentru viitor. Desi am stat mai multe ore la volan, nu m-as fi oprit din condus. Si eram entuziasmat sa stiu ca mai aveam in fata mea trei zile si mai palpitante.